Thursday, April 7, 2011

masalah jerawat??

tengok tajuk dah mcm iklan losyen bakar lemak..."masalah perut boonnciitt??"....hehe~merepek...
lately memang selalu incik jerawat singgah kat muka aku....
jerawat kecik-kecik naik ats dahi.....dari dulu aku mmg xgemar nek jerawat sbb tgn asyikla rajin nk mengutis~~dahla tangan tu bukan la bersih sterile pun..makin banyak merebak jadinya..
muka aku pun bukan jenis naik jerawat selalu pun..kadang2 jek sebelum nih...
tension betul tgok jerawat...jadi tension tengok jerawat,bukan sebab tension,jd jerawat pun naik..adeyss~
encik asrul pun penah tegur pasal jerawat aku..malu okei..muka die lagi licin dari muka i~~sobsss~

entahla..rasenye sebab utama jerawat nih naik sebab ape ek???
hormon?..huhu...mungkin juga...kadang2 jerawat naik time period.......tapi masalahnya bukan time period sekarang nih~~dan muka aku nih bukan jenis peduli period ke tak sblum nih,slalu tak penah naik pun....hormon lain kot..heh...

tension??uurrmmm...aku rasa takla kot..biasa jek rasa..setakat tekanan sikit tertekan tu biasalahhh....huhu~

pencuci muka?.....yang nih pun mungkin jugak....aku nih memang jenis tak pakai pencuci muka,kalu pakai tak penah stick dengan satu brand,ikut yang mane berkenan jek...dan yang murah2 jek...dah macam2 pakai jugak,baru-baru nih aku try pakai safi balqis....uhu....mungkin nih sebabnya jerawat naik...tp pakai 2 minggu jek,trus stop..sebab tgok dah macam2 bijik naik..tapi ade sesetengah orang cakap pencuci muka gitu baik sebab die keluarkan dulu semua jerawat,then,muka boleh normal balik..yeke???tapi ak stop pun jerawat still tak hilang..camne??kl pakai balik,makin teruk plak.....
sebelum nih ak pakai neutrogena...okei la jugak,tp sbb die jenis macam minyak,ak tak rase kepuasaan mencuci muka..tapi kulit muka aku okey jek....

 jerawat didahi....

ade suggestion tak mane2 pencuci muka yang best??okei..tlg jangan cakap SKII ke, ape ke..tunggu gaji aku naik 5 ribu sbulan baru aku pakai~hehe~~







aiseyy...tak nampak..lighting xcukup..kene duk tengah panas baru nampak jerawat ats dahi banyakkk




camera memang menipuuuuu~~tapi pipi tembam memang tak menipu..itu benar~



okei bubye..ade interview jawatan tetap ahad nih..berdebar gila....semoga dipermudahkan semuanya...doakan ye kawan kawan~~huhu~

5 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. wahhh jwtn tetap.
    so how? ok dok?

    ReplyDelete
  3. ila...baru pas sudah interview...uurm..so far okey..tapi kene tggu result nanti..berdebarrr~~ngee~

    ReplyDelete
  4. kak lin, ery nak try l'oreal pulak.. guna simple yang kononnye kind to skin tu pun tak berapa nak kind kat skin..sobbbsss.. tgh pk nak amek set l'oreal atau elianto..huuuu

    ReplyDelete